23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Kæmpe forskel på kunders tilfredshed med supermarkederne

YouGov har foretaget en stor kundeundersøgelse for Søndagsavisen, hvor kunderne har bedømt deres supermarkeder ud fra fire parametre.

Føtex og Irma scorer højest i undersøgelsen, hvilket ikke overrasker Lars Esbjerg, professor i detailhandel og økonomi ved Aarhus Universitet. Det skriver Søndagsavisen 6N.

Ifølge livsstilsekspert Henrik Byager handler de mindre købestærke forbrugere i Lidl, mens den typiske Bilka-, Brugsen- eller Føtex-kunde meget sjældent går derind.

I Netto kommer oftest den studerende og pensionisten, mens der også er varer til de lidt mere velhavende i form af en dyr ost eller vin.

Han vurderer endvidere, at Fakta er en direkte konkurrent til Lidl, og at Rema 1000 ofte besøges af børnefamilier.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04